Enkele voorbeelden van hoe ik jou of jullie zou begeleiden.

Heb je een terugkerend conflict met je partner?
Meestal heeft het dan niet alleen met het onderwerp van dat moment te maken. De vragen die ik stel en oefeningen die ik doe, zijn gericht op het verhelderen van de pijn, angst en overtuiging(en) die onder het conflict verborgen liggen, zodat die geheeld en bevrijd kunnen worden. Ik heb vaak gezien, dat het beter begrijpen van jezelf en de ander je hart zachter maakt en de relatie verbetert.

Loop je vast in je werk, studie of ben je zoekende?

Probeer jezelf niet te pushen om daar zo snel mogelijk uit te komen, ook al is dit nog zo verleidelijk. Resultaat krijg je uiteindelijk veel sneller als je eerst rustig en zonder veroordeling onderzoekt welke onbewuste tegenwerkende overtuigingen en gedachten er eventueel spelen. Zodra je die erkent en de positieve intentie daarachter ziet, verliezen ze hun kracht. Dan is de weg vrij voor een duurzame positieve verandering. Ook de acties die daarbij behulpzaam zijn, zullen duidelijk worden en bovendien aantrekkelijk zijn.

Voel je je ongelukkig en kom je daar zelf niet uit?

Mildheid en begrip (en niet afkeuring) is wat je nu nodig hebt. Alle gevoelens, juist nare als verdriet, angst of frustratie, willen erkend worden en er mogen zijn. Dat is waar ik op gericht ben: een open houding van acceptatie, warmte en nieuwsgierigheid vanuit jezelf naar wat er in je leeft. Dit valt echt te leren. En dan kan de pijn geheeld worden. Ook wordt dan helder welke stappen je eventueel kunt ondernemen om je situatie te (helpen) verbeteren. 

Lijkt je vertrouwde leven uit elkaar te vallen door verlieservaringen of ziekte?

Voor velen een heel lastige en vaak pijnlijke situatie, die onmacht, onzekerheid en/of verwarring kan oproepen. Het oude leven is er niet meer en het nieuwe is er nog niet. Dit kan een periode in je leven zijn van transformatie naar een hoger plan. De begeleiding bestaat o.a. uit het je leiden naar een dieper vertrouwen in en overgave aan je hogere waarden. Je staat stil bij wat voor jou werkelijk belangrijk is, bij zingeving.